Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving

COVID-19

Wat gebeurt er met mijn inschrijving wanneer de Singelloop Utrecht ten gevolge van COVID-19 geen doorgang kan vinden op zondag 3 oktober 2021?
Wanneer het evenement in 2021 onverhoopt geen doorgang kan vinden ten gevolge van COVID-19, blijven alle individueel aangeschafte startbewijzen geldig voor de eerstvolgende editie. 
Indien je staat ingeschreven als onderdeel van een groep, blijft jouw inschrijving ook geldig. Wanneer een groepslid niet kan deelnemen tijdens de eerstvolgende editie, kan de contactpersoon van de groep deze uit het team verwijderen en een nieuwe deelnemer toevoegen.

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?

Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  • Log in op jouw account. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
  • Klik op ''race wijzigen''; 
  • Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ''doorgaan''.
  • Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ''afrekenen'' te klikken.

Let op: wijzig jij jouw afstand na 5 september? Kom dan op de dag van het evenement naar de helpdesk om een sticker op te halen die je op jouw startnummer dient te bevestigen. Hiermee word je toegelaten tot het start van van jouw nieuwe afstand.

Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden. 

Annuleren

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om jouw inschrijving te annuleren. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden

Je kunt jouw startnummer overdagen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 5 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Datum

Wanneer is de Singelloop Utrecht?
De Singelloop Utrecht vindt plaats op zondag 3 oktober 2021.

Inschrijven

Kan ik me inschrijven?
De Singelloop Utrecht vindt plaats op zondag 3 oktober 2021. Klik hier om je in te schrijven.

Inschrijven als bedrijf of groep

Hoe schrijf ik me in als bedrijf, groep, school of vereniging?
- Klik hier voor het stappenplan voor het aanmaken, invoeren en wijzigen van een groep/business team.
- Klik hier voor het deelnemen aan een bestaande groep/business team.
- Klik hier voor het aanmaken, invoeren en wijzigen van scholen of verenigingen.

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.

Leeftijden

Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen? 

  • 10 km Singelloop: 14 jaar
  • Nedal UBN 5 km Singelloop: 12 jaar
  • Kids Run 2,5 km: 8 t/m 12 jaar
  • Kids Run 1 km: 4 t/m 8 jaar
Event shirt

Kan ik een shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven (zolang de voorraad strekt) een Limited Edition Running Shirt bestellen voor € 20,-. Bekijk het ontwerp hier in het groot. De maattabel kun je hier vinden. Heb je je al ingeschreven? Je kunt het event shirt bestellen door in te loggen op jouw account en te klikken op 'voeg producten toe'. Indien je een T-shirt hebt besteld kun je deze op zondag 3 oktober ophalen in het Wilhelminapark.

Startbewijs overdragen

Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Je kunt jouw startnummer overdagen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 5 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Startwaves

Hoe worden de startwaves ingedeeld?
De indeling van de startwaves wordt bepaald op basis van jouw opgegeven verwachte eindtijd in het inschrijfformulier. Let op: wijzigen van startwave is na 5 september niet meer mogelijk in verband met de productie van de startnummers. Je mag wel in een latere startwave starten. Klik hier voor meer informatie over snelle lopers

Studentenkorting

Krijg ik als student korting?
De studentenkorting bedraagt € 2,- voor de Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 2,50 voor de 10 km Singelloop Utrecht.

Voorwaarden

  • Als student sta je inschreven voor een voltijd dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of HBO-instelling;
  • Je dient voorafgaand aan het evenement al minimaal één jaar student te zijn;
  • Je bent tussen de 18 en 30 jaar op de dag van het evenement;
  • Wanneer je het startnummer ophaalt, dien je jouw studentenpas te laten zien.
Sluiting inschrijving

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de desbetreffende afstand (digitaal) inschrijven, mits deze niet is uitverkocht.

Race day

Bereikbaarheid

Hoe reis ik naar de start?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat veel wegen zijn afgesloten en het zal erg druk zijn in de stad. Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.

Business Runs

Waar vind ik specifieke informatie over de Business Runs?
Klik hier voor alle informatie over de Business Runs

Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er zijn geen douchegelegenheden. 

Finishcertificaat

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Kleedgelegenheid en tassenafgifte

Kan ik me ergens omkleden tijdens het evenement? 
De gratis tassenafgifte bevindt zich bij het Wilhelminapark. Ook de kleedgelegenheid bevindt zich bij het Wilheminapark. Er is een aparte tent voor heren en voor dames. 
Indien u gebruik wilt maken van tassenafgifte en kleedgelegenheid hoeft u dit niet aan te geven op het inschrijfformulier. Tassenafgifte en kleedgelegenheid zijn gratis voor alle deelnemers. 

 

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd. 

Medaille graveren

Kan ik mijn medaille laten graveren?
Alle deelnemers op zondag kunnen direct na afloop hun medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor ''medaille graveren'' aanvinken voor € 6,50 voor de 10 km Singelloop Utrecht en Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 5,- voor de Partou Kids Runs. Indien je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit nog toevoegen door in te loggen op jouw account. Je kunt ook na het evenement besluiten je medaille te graveren, dan kost het € 8,- voor de 10 km Singelloop Utrecht en Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 6,50 voor de Partou Kids Runs.

Muziek

Is er muziek op het parcours?
Tijdens de Singelloop Utrecht staan er verschillende muziekpunten langs het parcours om je aan te moedigen en toeschouwers te entertainen. 

Parcoursen

Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.

Programma

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.

Rugtas of camelbag in het startvak

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Start en finish

Waar is de start?
De start van de  10 km Singelloop en de Nedal UBN 5 km Singelloop bevindt zich op de Maliebaan. De start van de Kids Run 2,5 km en Kids Run 1 km bevindt zich in het Wilhelminapark. Klik hier voor alle informatie over de start en finish.

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Klik hier voor alle informatie omtrent het ontvangen van jouw startnummer. 

Je wordt dringend verzocht voor je eigen veiligheid het medisch paspoort aan de achterzijde van het startnummer in te vullen. Het startnummer dien je op de borstzijde te dragen. Het startnummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij calamiteiten dient jouw startnummer namelijk als medisch paspoort.

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Alleen bij de Singelloop Utrecht op zondag zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer. 

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.

Tijdsaanduiding

Op welke km-punten staan er klokken?
Tijdens de Singelloop Utrecht staat bij elke afstand een klok op de finish.

Tijdslimieten

Wat zijn de tijdslimieten?

  • 10 km Singelloop Utrecht: 80 minuten 
  • Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht: 45 minuten
  • Kids Run 2,5 km: 20 minuten
  • Kids Run 1 km: 15 minuten

Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de start 
en bij de finish.

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. evenementnaam, je startnummer en eventueel zelf geklokte tijde

Verzorging op het parcours

Welke verzorging krijg ik onderweg?
Langs het parcours bewegen zich EHBO-ers die de deelnemers in geval van problemen kunnen helpen. Tijdens de 10 km Singelloop Utrecht is er één verzorgingspost met water ingericht.

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het 
wedstrijdreglement.

Overig

Gevonden voorwerpen

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tassenafgifte in het Wilhelminapark. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Goede doel

Wat is het goede doel van de Singelloop Utrecht?
Klik hier voor alle informatie over het goede doel.

Hotel

Waar kan ik overnachten?
Maak het jezelf en jouw supporters gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Utrecht van! Bezoek-utrecht.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Medisch advies

Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours. 

Vrijwilligers

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers. 

Wachtlijst

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.


Inschrijving voor de 70ste editie van de Singelloop Utrecht is geopend

De inschrijving voor de Singelloop Utrecht is geopend. De jubileumeditie vindt plaatst op zondag 3 oktober 2021. Uiteraard volgen we de ontwikkelingen nauwgezet en zullen we alle noodzakelijke maatregelen nemen om risico’s te vermijden.

Lees meer