Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

FAQ's COVID-19

Wat is de nieuwe datum van de Singelloop Utrecht?

De zeventigste editie vindt plaats op zondag 2 oktober 2022.

Waarom is de Singelloop Utrecht verplaatst?

Door de aanhoudende onduidelijkheid rondom COVID-19 hebben we besloten het evenement te verplaatsen. Lees hier meer over het besluit.

Wat gebeurt er met mijn inschrijving?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 blijven de voor de zeventigste editie aangeschafte startbewijzen (inclusief eventueel extra bestelde producten) van alle ingeschreven en betalende deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden, geldig voor de editie in 2022. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wat als ik niet kan deelnemer op de nieuwe datum?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle individueel ingeschreven en betalende deelnemers de mogelijkheid om hun startbewijs, afwijkend van onze algemene voorwaarden, zonder extra kosten via ons vraag en aanbod-platform over te dragen aan iemand anders. Mocht je jouw startbewijs op korte termijn niet kunnen overdragen via het platform, kun je er ook voor kiezen jouw startbewijs nog even te behouden en later nogmaals aan te bieden. Biedt dit geen oplossing? Neem dan contact met ons op o.v.v. jouw bevestigingsnummer.

Hoe kan ik mijn inschrijving kosteloos overdragen?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle individueel ingeschreven en betalende deelnemers de mogelijkheid om hun startbewijs, afwijkend van onze algemene voorwaarden, zonder extra kosten via ons vraag en aanbod-platform over te dragen aan iemand anders. Mocht je jouw startbewijs op korte termijn niet kunnen overdragen via het platform, kun je er ook voor kiezen jouw startbewijs nog even te behouden en later nogmaals aan te bieden.

Kan ik van afstand wijzigen?

Dit kan zodra de inschrijving geopend is, mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  • Log in op jouw account. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
  • Klik op ''race wijzigen'';
  • Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ''doorgaan''.

Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ''afrekenen'' te klikken.

Kan ik me inschrijven voor de zeventigste editie in 2022

Nee, momenteel is het niet mogelijk om je in te schrijven. Als je op zoek bent naar een startbewijs, kun je kijken of je er een kunt bemachtigen via ons vraag en aanbod-platform.

Mijn kind staat ingeschreven voor de Partou Kids Runs en is daar in 2022 te oud voor. Wat nu?

Indien jouw kind te oud is om deel te nemen aan de Partou Kids Run 1 km bieden wij je de volgende opties aan:

  1. We zetten je inschrijving over naar de Partou Kids Run 2.5 km. Je hoeft voor de overschrijving geen extra kosten te betalen.
  2. We annuleren je inschrijving en zullen je inschrijfgeld terugstorten op je rekening.

Indien jouw kind te oud is om deel te nemen aan de Partou Kids Run 2,5 km bieden wij je de volgende opties aan:

  1. We zetten je inschrijving over naar de Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht. Je hoeft voor de overschrijving geen extra kosten te betalen.
  2. We annuleren je inschrijving en zullen je inschrijfgeld terugstorten op je rekening.

We horen graag welke optie je kiest. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@singellooputrecht.nl onder de vermelding van: Wijziging inschrijving Partou Kids Run 1 km of 2,5 km.

Ik heb me opgegeven als vrijwilliger. Moet ik me opnieuw opgeven voor de nieuwe datum?

Jouw inschrijving als vrijwilliger voor de zeventigste editie komt te vervallen. Zodra het aanmeldformulier voor de editie van 2022 opengaat, ontvang je van ons een e-mail ter herinnering met daarin de nieuwe aanmeldlink. Heb je nog vragen over jouw aanmelding, stuur dan een e-mail naar vrijwilligers.utrecht@golazo.com o.v.v. ‘vrijwilliger Singelloop Utrecht’.

Wat gebeurt er met mijn donaties voor het KWF?

De donaties worden meegenomen naar de volgende editie.

Inschrijving

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  • Log in op jouw account. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
  • Klik op ''race wijzigen''; 
  • Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ''doorgaan''.
  • Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ''afrekenen'' te klikken.

Let op: wijzig jij jouw afstand na 5 september? Kom dan op de dag van het evenement naar de helpdesk om een sticker op te halen die je op jouw startnummer dient te bevestigen. Hiermee word je toegelaten tot het start van van jouw nieuwe afstand.

Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden. 

Annuleren

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om jouw inschrijving te annuleren. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden

Je kunt jouw startnummer overdagen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 4 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Datum

Wanneer is de Singelloop Utrecht?
De Singelloop Utrecht vindt plaats op zondag 2 oktober 2022.

Inschrijven

Kan ik me inschrijven?
De Singelloop Utrecht vindt plaats op zondag 2 oktober 2022. Het is momenteel niet nodig om je in te schrijven. Je kunt op ons vraag en aanbod-platform proberen om een startbewijs voor de jubileumeditie te bemachtigen.

Inschrijven als bedrijf of groep

Hoe schrijf ik me in als bedrijf, groep, school of vereniging?
- Klik hier voor het stappenplan voor het aanmaken, invoeren en wijzigen van een groep/business team.
- Klik hier voor het deelnemen aan een bestaande groep/business team.
- Klik hier voor het aanmaken, invoeren en wijzigen van scholen of verenigingen.

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.

Leeftijden

Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen? 

  • 10 km Singelloop Utrecht: 14 jaar
  • Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht: 12 jaar
  • Partou Kids Run 2,5 km: 8 t/m 12 jaar
  • Partou Kids Run 1 km: 4 t/m 8 jaar
Event shirt

Kan ik een shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven (zolang de voorraad strekt) een Limited Edition Running Shirt bestellen voor € 20,-. Bekijk het ontwerp hier in het groot. De maattabel kun je hier vinden. Heb je je al ingeschreven? Je kunt het event shirt bestellen door in te loggen op jouw account en te klikken op 'voeg producten toe'. 

Let op: het evenement is verplaatst. Naast jouw startbewijs blijven ook jouw eventueel extra bestelde producten (zoals het shirt) geldig voor de editie in 2022.

 

Startbewijs overdragen

Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Je kunt jouw startnummer overdragen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 4 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer. 

Startwaves

Hoe worden de startwaves ingedeeld?
De indeling van de startwaves wordt bepaald op basis van jouw opgegeven verwachte eindtijd in het inschrijfformulier. Let op: wijzigen van startwave is na 4 september niet meer mogelijk in verband met de productie van de startnummers. Je mag wel in een latere startwave starten. Klik hier voor meer informatie over snelle lopers

Studentenkorting

Krijg ik als student korting?
De studentenkorting bedraagt € 2,- voor de Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 2,50 voor de 10 km Singelloop Utrecht.

Voorwaarden

  • Als student sta je inschreven voor een voltijd dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of HBO-instelling;
  • Je dient voorafgaand aan het evenement al minimaal één jaar student te zijn;
  • Je bent tussen de 18 en 30 jaar op de dag van het evenement;
  • Wanneer je het startnummer ophaalt, dien je jouw studentenpas te laten zien.
Sluiting inschrijving

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de desbetreffende afstand (digitaal) inschrijven, mits deze niet is uitverkocht.

Race day

Bereikbaarheid

Hoe reis ik naar de start?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat veel wegen zijn afgesloten en het zal erg druk zijn in de stad. Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.

Business Runs

Waar vind ik specifieke informatie over de Business Runs?
Klik hier voor alle informatie over de Business Runs

Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er zijn geen douchegelegenheden. 

Finishcertificaat

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Kleedgelegenheid en tassenafgifte

Kan ik me ergens omkleden tijdens het evenement? 
De gratis tassenafgifte bevindt zich bij het Wilhelminapark. Ook de kleedgelegenheid bevindt zich bij het Wilheminapark. Er is een aparte tent voor heren en voor dames. 
Indien u gebruik wilt maken van tassenafgifte en kleedgelegenheid hoeft u dit niet aan te geven op het inschrijfformulier. Tassenafgifte en kleedgelegenheid zijn gratis voor alle deelnemers. 

 

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd. 

Medaille graveren

Kan ik mijn medaille laten graveren?
Alle deelnemers op zondag kunnen direct na afloop hun medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor ''medaille graveren'' aanvinken voor € 6,50 voor de 10 km Singelloop Utrecht en Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 5,- voor de Partou Kids Runs. Indien je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit nog toevoegen door in te loggen op jouw account. Je kunt ook na het evenement besluiten je medaille te graveren, dan kost het € 8,- voor de 10 km Singelloop Utrecht en Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht en € 6,50 voor de Partou Kids Runs.

Muziek

Is er muziek op het parcours?
Tijdens de Singelloop Utrecht staan er verschillende muziekpunten langs het parcours om je aan te moedigen en toeschouwers te entertainen. 

Parcoursen

Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.

Programma

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.

Rugtas of camelbag in het startvak

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Start en finish

Waar is de start?
De start van de  10 km Singelloop en de Nedal UBN 5 km Singelloop bevindt zich op de Maliebaan. De start van de Partou Kids Run 2,5 km en Kids Run 1 km bevindt zich in het Wilhelminapark. Klik hier voor alle informatie over de start en finish.

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Klik hier voor alle informatie omtrent het ontvangen van jouw startnummer. 

Je wordt dringend verzocht voor je eigen veiligheid het medisch paspoort aan de achterzijde van het startnummer in te vullen. Het startnummer dien je op de borstzijde te dragen. Het startnummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij calamiteiten dient jouw startnummer namelijk als medisch paspoort.

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Alleen bij de Singelloop Utrecht op zondag zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer. 

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.

Tijdsaanduiding

Op welke km-punten staan er klokken?
Tijdens de Singelloop Utrecht staat bij elke afstand een klok op de finish.

Tijdslimieten

Wat zijn de tijdslimieten?

  • 10 km Singelloop Utrecht: 80 minuten 
  • Nedal UBN 5 km Singelloop Utrecht: 45 minuten
  • Partou Kids Run 2,5 km: 20 minuten
  • Partou Kids Run 1 km: 15 minuten

Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de start 
en bij de finish.

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. evenementnaam, je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.

Verzorging op het parcours

Welke verzorging krijg ik onderweg?
Langs het parcours bewegen zich EHBO-ers die de deelnemers in geval van problemen kunnen helpen. Tijdens de 10 km Singelloop Utrecht is er één verzorgingspost met water ingericht.

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het 
wedstrijdreglement.

Overig

Gevonden voorwerpen

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tassenafgifte in het Wilhelminapark. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Goede doel

Wat is het goede doel van de Singelloop Utrecht?
Klik hier voor alle informatie over het goede doel.

Hotel

Waar kan ik overnachten?
Maak het jezelf en jouw supporters gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Utrecht van! Bezoek-utrecht.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Medisch advies

Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours. 

Vrijwilligers

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers. 

Wachtlijst

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.


Singelloop Utrecht schuift door naar 2022

Door de aanhoudende onduidelijkheid rondom COVID-19 hebben we besloten het evenement te verplaatsen naar zondag 2 oktober 2022. Alle reeds aangeschafte startbewijzen blijven geldig voor de zeventigste editie in 2022.

Lees meer