Event info

Jaarlijks genieten duizenden hardlopers van de razend populaire Lindahl’s Singelloop Utrecht. Wat is er nou mooier dan hardlopen door onze prachtige stad, Utrecht. De oudste stratenloop van Nederland mag ook dit jaar niet ontbreken in je hardloopagenda. Een prachtige route langs dé Utrechtse Singels, de Maliebaan en het Wilhelminapark. Genieten van start tot finish, dát is de Lindahl’s Singelloop Utrecht.

Lindahl's Singelloop Utrecht

Programma zondag 6 oktober 2024

TijdActiviteitLocatie
08.00 – 14.30 uurWedstrijdsecretariaat openJaarbeursplein
09:45 uurKids Run 1 KMCatharijnesingel
10:15 uurKids Run 2.5 KMCatharijnesingel
11:00 uur5 KM Singelloop UtrechtCroeselaan
12:00 uurLindahl’s  10 KM Singelloop UtrechtCroeselaan

Startnummers

Startnummers individuele deelnemers
Heb je je vóór 3 september ingeschreven, dan kun je voor €3,50 euro je startnummer laten opsturen. Heb je je ingeschreven op 3 september of later, dan kun je op zondag 1 oktober je startnummer ophalen op het evenemententerrein (Jaarbeursplein). Indien je een T-shirt hebt besteld kun je deze op zondag 6 oktober ophalen ophalen op het evenemententerrein.

Startpakket Business Runs
Hebben jullie je voor 3 september ingeschreven ontvangen jullie het startnummerpakket in de week voorafgaande aan de Lindahl’s Singelloop Utrecht op kantoor. Hebben jullie je ingeschreven op 3 september of later, dan kunnen jullie op zondag 6 oktober het startnummerpakket ophalen op het evenemententerrein

Vul het medisch paspoort in
Je wordt dringend verzocht voor je eigen veiligheid het medisch paspoort aan de achterzijde van het startnummer in te vullen. Het startnummer dien je op de borstzijde te dragen. Het startnummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij calamiteiten dient jouw startnummer namelijk als medisch paspoort.

Ontdek het parcours

Op zondag 6 oktober staat Utrecht weer in het teken van de Lindahl’s Singelloop Utrecht. Met duizenden lopers gaan en toeschouwers gaan we er een groot hardloopfeest van maken. Ook dit jaar hebben we weer een prachtige route uitgestippeld. 

PARCoursrecords lindahl's singelloop utrecht

Veelgestelde vragen

Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden vind je hier:

Algemene voorwaarden – individueel

Algemene voorwaarden – groepen

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om jouw inschrijving te annuleren.

Je kunt jouw startnummer overdagen aan iemand anders door in te loggen in jouw dashboard. Indien je het startnummer overdraagt na 3 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Waar is het evenemententerrein?
Het event terrein van de Lindahl’s Singelloop Utrecht bevindt zich op loopafstand van Utrecht Centraal Station. Het ophalen van de startnummers, de tassenafgifte en het medaille graveren is op het Jaarbeursplein. De start van de Kids Runs is op de Catharijnesingel. De start van de 5 KM en de Lindahl’s 10 KM is op de Jan van Foreestraat (Croeselaan). 

De finish van alle afstanden is op de Catharijnesingel. De prijsuitreikingen, muziek en horeca zijn in het Moreelsepark gelegen aan de Catharijnesingel

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Worden er finishfoto’s gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto’s die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tassenafgifte op het evenemententerrein. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Waar kan ik overnachten?
Maak het jezelf en jouw supporters gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Utrecht van! Bezoek-utrecht.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  • Log in op jouw dashboard. De link en het wachtwoord staan in de bevestigingsmail;
  • Klik op ”race wijzigen”; 
  • Kies de afstand die je wilt lopen en klik op ”doorgaan”.
  • Als je voor een hogere afstand hebt gekozen en er is prijsverschil, dien je het verschuldigde bedrag af te rekenen door op ”afrekenen” te klikken.

Afstand gewijzigd? Dan kun je lopen met je originele startnummer

Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Je kunt jouw startnummer overdragen aan iemand anders door in te loggen in jouw dashboard en de stappen te volgen.  Indien je het startnummer overdraagt na 3 september zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer.

Er worden €3,- administratiekosten gerekend voor het overdragen van het startbewijs, deze dient de koper van het startbewijs te betalen om het startbewijs op naam te zetten.

Kan ik me ergens omkleden tijdens het evenement? 
De tassenafgifte (€2,50 euro) bevindt zich op Jaarbeursplein. Ook de kleedgelegenheid bevindt zich op het evenemententerrein. Er is een aparte tent voor heren en voor dames. Indien je gebruik wilt maken van de tassenafgifte dien je dit te kopen bij jouw inschrijving.

Wat is de minimumleeftijd om deel te nemen?

Kids Run 1 KM

4 t/m 8 jaar

Kids Run 2.5 KM

8 t/m 12 jaar

5 KM Singelloop Utrecht

Vanaf 12 jaar

Lindahl’s 10 KM Singelloop Utrecht

Vanaf 14 jaar

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd.

Medaille graveren
Alle deelnemers op zondag kunnen direct na afloop hun medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor ”medaille graveren” aanvinken voor € 9,- voor de Lindahl’s 10 km Singelloop Utrecht en 5 km Singelloop Utrecht en € 5,- voor de Kids Runs. Indien je dit nog niet gedaan hebt, kun je dit nog toevoegen door in te loggen op jouw dashboard.

Om op een verantwoorde manier deel te nemen aan de Lindahl’s Singelloop Utrecht is een goede voorbereiding van groot belang. Daarnaast is het belangrijk dat je tijdens en na je loopprestatie goed naar je lichaam luistert. Lees op deze pagina alle adviezen die jou helpen om goed voorbereid van de Lindahl’s Singelloop Utrecht te genieten.

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Hoe worden de startwaves ingedeeld?
De indeling van de startwaves wordt bepaald op basis van jouw opgegeven verwachte eindtijd in het inschrijfformulier. Let op: wijzigen van startwave is na 3 september niet meer mogelijk in verband met de productie van de startnummers. Je mag wel in een latere startwave starten.

Starttijden:

Lindahl’s 10 KM Singelloop Utrecht : 12.00 / 12.15 / 12.30 / 12.45

5 KM Singelloop Utrecht 11.00 / 11.15

Is er tijdregistratie?
Alleen bij de Singelloop Utrecht op zondag zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer. 

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.

Waar bevinden de toiletten zich?
In het start- en finishgebied zijn toiletten aanwezig. 

Welke verzorging krijg ik onderweg?
Langs het parcours bewegen zich EHBO-ers die de deelnemers in geval van problemen kunnen helpen. Tijdens de 10 en 5 km Singelloop Utrecht is er één verzorgingspost met water ingericht.